کپی رایتینگ چیست و کپی رایترها چه می کنند

پنجشنبه 17 آبان 1397
12:50
آقای بازاریاب

این روزها بازاریاب‌ها مدام در حال رقابت با یکدیگر برای جلب توجه مخاطبان هستند. از بیلبوردها تا تبلیغات تلویزیونی، از تبلیغ در یوتیوب تا تبلیغات گوگل (Google Adwords) همه و همه کانال‌ها و روش‌های برقراری ارتباط با مخاطبانی است که کسب و کارها امید دارند آن ها را به مشتری و در بهترین حالت به یک مشتری وفادار تبدیل کنند. اما جلب توجه و طراحی تبلیغ، هنر و مهارت‌های خاص خود را طلب می‌کند.

کپی رایتینگ هنر و دانش تولید محتوای تبلیغاتی برای المان‌ها و فرایندهای تبلیغاتی کسب و کار است. نکته مهم در کپی رایتینگ دقت به این موضوع است که مخاطبان ما در کدام مرحله از قیف بازاریابی یا قیف فروش قرار دارند. دقت به این موضوع کلیدی ترین نکته در فرایندهای طراحی تبلیغ است، چرا که شناخت مخاطب اولین مرحله برای برقراری ارتباط صحیح با مخاطبان است. به دنبال جلب توجه و شناساندن نام برندتان به به دیگران هستید؟ یا می خواهید مخاطبان فعلی را به مشتری تبدیل کنید؟ یا شاید به دنبال طراحی نامه تبلیغاتی برای بازگرداندن مشتری‌های قبلی به وبسایت و فروشگاه خود برای افزایش فروشتان هستید؟

پس از تعیین مختصات مخاطب می بایست با در نظر گرفتن اهدافتان پیامتان را طراحی کنید. این همان کاری است که یک کپی رایتر انجام می دهد. کپی رایترها کسانی هستند که بازاریابی و فروش را می شناسند و توانانایی بسیار بالایی در برقراری ارتباط کلامی و نوشتاری با دیگران دارند.

فراموش نکنید که در کپی رایتینگ:

1- پیام شما باید در جلب توجه مخاطبان موفق باشد.

2- برای آنها باورپذیر باشد.

3- در آنها نسبت به برند شما علاقه ایجاد کند.

4- در آنها نسبت به انجام عملی خاص، که همان هدف تبلیغ شماست، اشتیاق ایجا کند

5- آنها را به انجام عملی خاص دعوت کند.

جلب توجه اولین و دعوت به اقدام آخرین مرحله در کپی رایتینگ و طراحی تبلیغ است. بسیاری از صاحبین کسب و کارها انتظار دارند که کپی رایترها متن و محتوای تبلیغاتی جذابی برای آنها طراحی کنند که به افزایش فروش منجر شود. اما نکته در اینجاست که جذاب بودن کافی نیست، شما باید بدانید که دقیقا چه کسی را هدف تبلیغ خود قرار داده اید و نوع ارتباط مخاطبا هدف با نام و محصولتان را مشخص کنید.


[ بازدید : 17 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

دیجیتال مارکتینگ چیست و دیجیتال مارکتر چه کسی است؟

شنبه 13 مرداد 1397
19:29
آقای بازاریاب

دیجیتال مارکتینگ محبوب ترین و رو به رشد ترین شاخه از علم مارکتینگ و بازاریابی است. این شکل از بازاریابی خصوصا با توجه به سرعت فزاینده رشد تکنولوژی و کاربران اینترنت روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کند. اما واقعا دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ در حقیقت فروش و ترفیع محصول بین مخاطبان بازار هدف با استفاده از ابزارهای دیجیتال است. در بازاریابی دیجیتال با استفاده از رسانه ها و ابزارهای الکترونیک با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و آنها را نسبت به محصول یا خدمات خود علاقمند می کنیم. با توجه به اینکه این روزها عملا همه ابزارهای دیجیتال به اینترنت متصل هستند بین بازاریاب ها و سایر افراد به اشتباه این طور جا افتاده که دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی و آنلاین هم دو یک مفهوم هستند.

بازاریابی آنلاین، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات آنلاین و ... همگی بیانگر یک مفهوم و معنی هستند و در تعریف به هر فعالیتی که در آن با استفاده از بستر اینترنت اقدام به برقراری ارتباط با مخاطبان هدف می کنیم، بازاریابی آنلاین نام می گیرد.

در مطالب بعدی به بررسی کامل بازاریابی اینترنتی خواهیم پرداخت و در اینجا بیشتر بر معرفی جنبه آفلاین دیجیتال مارکتینگ تمرکز می کنیم.

بازاریابی تلویزیونی یکی از قدیمی ترین روش های دیجیتال مارکتینگ و هنوز هم از اثر بخش ترین فعالیت های بازاریابی است. در بازاریابی تلویزیونی پیام خود را از طریق قالب قدرتمندی به نام ویدئو به مخاطب منتقل می کنیم.

یک آدم که مدامن در حال مکالمه با تلفن است؛ این تقریبا اولین تصویری است که با شنیدن عبارت بازاریاب به ذهن خیلی ها می رسد. بازاریابی تلفنی هم از آن شکل های سنتی دیجیتال مارکتینگ است که با وجود سهم بسیار در فعالیت های بازاریابی شرکت های مختلف آرام آرام نقشش کمرنگ تر می شود.

بیلبوردهای الکترونیک با آن هم نور و رنگ توانایی زیادی در جلب توجه عابران و مسافران خیابان ها دارندو این شکل از بازاریابی دیجیتال در حقیقت بازاریابی بهبود یافته ی آفلاین است.

فراموش نکنید که دیجیتال مارکتینگ هم می تواند آنلاین و هم آفلاین انجام شود و کمپین های بازاریابی دیجیتال لزوما در حوزه بازاریابی آنلاین معنا پیدا نمی کنند.

مطالعه بیشتر درباره: بازاریابی اینترنتی


[ بازدید : 3567 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

کپی رایترها چه می کنند؟ کپی رایتینگ از چه می گوید؟

دوشنبه 27 فروردين 1397
13:38
آقای بازاریاب

این روزها همه از کپی رایتینگ حرف می زنند. در مورد اهمیت و نقش کپی رایترها در بازاریابی و تبلیغات. اما واقعا کپی رایتینگ چیست؟ کپی رایتر کیست؟

کپی رایترها نقش بسیار مهمی بویژه در کمپین های تبلیغاتی بازی می کنند. یک کچی رایتر از شناخت مخاطبان هدفش شروع می کند و با شناخت ارزش های کسب و کار و همفکر و استفاده از تکنیک های خلاقیت اقدام به ساخت و در حقیقت خلق شعار تبلیغاتی می کند.

بنابر این کپی رایتینگ در یک تعریف کلی، عبارت است از تولید محتوای تبلیغاتی. اما محتوا و شعار تبلیغاتی چه ویژگی هایی دارد؟ آیا اینکه در ذهن بماند کافیست؟ قرار است مخاطبان را به انجام عملی خاص سوق دهد؟ یا به دنبال معرفی کردن ارزشهای کسب و کار است؟

هر چه هست خلاقیت و شناخت مخاطبان هدف از آن جدا نمی شود. در کپی رایتینگ سعی می کنیم برای مخاطبانمان انگیزاننده باشیم و در حقیقت کپی رایتر کسی است که این مسئولیت را در جایگاههای مختلف بعهده می گیرد.

کپی رایتینگ بویژه در بازاریابی آنلاین اهمیت دارد. جایی که می توان ارزش ها، کلمات و ایده ها را بدون ترس و با دقت آزمایش کرد. بنابراین بهترین بستر برای تمرین کپی رایتینگ کمپین ها و تبلیغات اینترنتی است.


[ بازدید : 97 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

بازاریابی آنلاین چیست

جمعه 3 فروردين 1397
12:18
آقای بازاریاب
بازاریابی آنلاین چیست

بازاریابی آنلاین چیست؟

بازاریابی آنلاین یا بازاریابی اینترنتی شکلی از بازاریابی است که در بستر اینترنت اتفاق می افتد و همان اهداف شکل های سنتی تر بازاریابی را دنبال می کند.

در بازاریابی آنلاین سعی می کنیم با استفاده از ابزارهای موجود با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کرده و لید یا سرنخ فروش تولید کنیم. ب

تفاوت دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی چیست؟

دیجیتال مارکتینگ در حقیقت بازاریابی با استفاده از ابزارهای دیجیتال مانند تلفن همراه است و لزوما با بازاریابی آنلاین یکسان نیست. در دیجیتال مارکتینگ با استفاده از ابزارهای دیجیتال با مشتریان ارتباط برقرار می کنیم. حال اگر این برقرار ارتباط در بستر اینترنت انجام شود، فعالیت های ما در بازاریابی آنلاین دسته بندی خواهد شد.

بنابراین دیجیتال مارکتینگ هم می تواند آنلاین و هم می تواند آفلاین باشد.

کانال های بازاریابی آنلاین چیست؟

شاید مشهورترین شکل بازاریابی آنلاین سئو باشد. اما علاوه بر سئو 6 کانال دیگر دربازرایابی آنلاین وجود دارد.

1- سئو یا SEO

2- بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM

3- بازاریابی شبکه های اجتماعی

4- بازاریابی یا فروش وابسته

5- بازاریابی محتوایی

6 - بازاریابی ایمیلی یا Email Marketing

7- تبلیغات PPC

برای توضیحات و مطالعه بیشتر توصیه می کنم مقاله بازاریابی آنلاین چیست را با کلیک روی لینک بخوانید.


[ بازدید : 108 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دیجیتال مارکتینگ و کپی رایتینگ است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار ایجاد وبلاگ عکس عاشقانه فال حافظ فال حافظ خرید بک لینک خرید آنتی ویروس دانلود تک آهنگ انجام پروژه متلب انجام پروژه متلب انجام پروژه های دانشجویی ابزار وبلاگ حرفه ای مجله اینترنتی دلنا
بستن تبلیغات [X]