کپی رایترها چه می کنند؟ کپی رایتینگ از چه می گوید؟
این روزها همه از کپی رایتینگ حرف می زنند. در مورد اهمیت و نقش کپی رایترها در بازاریابی و تبلیغات. اما واقعا کپی رایتینگ چیست؟ کپی رایتر کیست؟
کپی رایترها نقش بسیار مهمی بویژه در کمپین های تبلیغاتی بازی می کنند. یک کچی رایتر از شناخت مخاطبان هدفش شروع می کند و با شناخت ارزش های کسب و کار و همفکر و استفاده از تکنیک های خلاقیت اقدام به ساخت و در حقیقت خلق شعار تبلیغاتی می کند.
بنابر این کپی رایتینگ در یک تعریف کلی، عبارت است از تولید محتوای تبلیغاتی. اما محتوا و شعار تبلیغاتی چه ویژگی هایی دارد؟ آیا اینکه در ذهن بماند کافیست؟ قرار است مخاطبان را به انجام عملی خاص سوق دهد؟ یا به دنبال معرفی کردن ارزشهای کسب و کار است؟
هر چه هست خلاقیت و شناخت مخاطبان هدف از آن جدا نمی شود. در کپی رایتینگ سعی می کنیم برای مخاطبانمان انگیزاننده باشیم و در حقیقت کپی رایتر کسی است که این مسئولیت را در جایگاههای مختلف بعهده می گیرد.
کپی رایتینگ بویژه در بازاریابی آنلاین اهمیت دارد. جایی که می توان ارزش ها، کلمات و ایده ها را بدون ترس و با دقت آزمایش کرد. بنابراین بهترین بستر برای تمرین کپی رایتینگ کمپین ها و تبلیغات اینترنتی است.
[ بازدید : 1015 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما : ]