دیجیتال مارکتینگ چیست و دیجیتال مارکتر چه کسی است؟

شنبه 13 مرداد 1397
19:29
آقای بازاریاب

دیجیتال مارکتینگ محبوب ترین و رو به رشد ترین شاخه از علم مارکتینگ و بازاریابی است. این شکل از بازاریابی خصوصا با توجه به سرعت فزاینده رشد تکنولوژی و کاربران اینترنت روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کند. اما واقعا دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ در حقیقت فروش و ترفیع محصول بین مخاطبان بازار هدف با استفاده از ابزارهای دیجیتال است. در بازاریابی دیجیتال با استفاده از رسانه ها و ابزارهای الکترونیک با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و آنها را نسبت به محصول یا خدمات خود علاقمند می کنیم. با توجه به اینکه این روزها عملا همه ابزارهای دیجیتال به اینترنت متصل هستند بین بازاریاب ها و سایر افراد به اشتباه این طور جا افتاده که دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی و آنلاین هم دو یک مفهوم هستند.

بازاریابی آنلاین، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات آنلاین و ... همگی بیانگر یک مفهوم و معنی هستند و در تعریف به هر فعالیتی که در آن با استفاده از بستر اینترنت اقدام به برقراری ارتباط با مخاطبان هدف می کنیم، بازاریابی آنلاین نام می گیرد.

در مطالب بعدی به بررسی کامل بازاریابی اینترنتی خواهیم پرداخت و در اینجا بیشتر بر معرفی جنبه آفلاین دیجیتال مارکتینگ تمرکز می کنیم.

بازاریابی تلویزیونی یکی از قدیمی ترین روش های دیجیتال مارکتینگ و هنوز هم از اثر بخش ترین فعالیت های بازاریابی است. در بازاریابی تلویزیونی پیام خود را از طریق قالب قدرتمندی به نام ویدئو به مخاطب منتقل می کنیم.

یک آدم که مدامن در حال مکالمه با تلفن است؛ این تقریبا اولین تصویری است که با شنیدن عبارت بازاریاب به ذهن خیلی ها می رسد. بازاریابی تلفنی هم از آن شکل های سنتی دیجیتال مارکتینگ است که با وجود سهم بسیار در فعالیت های بازاریابی شرکت های مختلف آرام آرام نقشش کمرنگ تر می شود.

بیلبوردهای الکترونیک با آن هم نور و رنگ توانایی زیادی در جلب توجه عابران و مسافران خیابان ها دارندو این شکل از بازاریابی دیجیتال در حقیقت بازاریابی بهبود یافته ی آفلاین است.

فراموش نکنید که دیجیتال مارکتینگ هم می تواند آنلاین و هم آفلاین انجام شود و کمپین های بازاریابی دیجیتال لزوما در حوزه بازاریابی آنلاین معنا پیدا نمی کنند.

مطالعه بیشتر درباره: بازاریابی اینترنتی


[ بازدید : 7004 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دیجیتال مارکتینگ و کپی رایتینگ است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار نمای چوبی چوب نما مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]